Hudson’s Bay Retour
Last update: 23-05-2019
Het kan natuurlijk gebeuren dat je een aankoop doet en deze wilt retourneren, bijvoorbeeld omdat deze niet past of omdat je het artikel toch niet zo mooi vindt. Bij Hudson’s Bay hebben ze coulante retourvoorwaarden. Het mooie is dat retourneren zelfs geheel gratis is bij Hudson’s Bay, want het warenhuis neemt de retourkosten op haar rekening. Hoe je artikelen kunt retourneren en aan welke voorwaarden dit moet voldoen is onderstaand uitgelegd.
Retourtermijn
Retourneren moet wel binnen een termijn van 30 dagen. Deze 30 dagen hebben betrekking op de aankoopdatum in een van de filialen of op de ontvangstdatum van een online bestelling. Alleen Hudson’s Bay giftcards en verzegelde items (vanuit hygiënisch oogpunt) kunnen niet worden geretourneerd.
Originele staat
Uiteraard moeten geretourneerde artikelen in de originele staat en ongebruikt (passen van kleding mag natuurlijk wel) worden teruggebracht of –gestuurd, waarbij ze nog zijn voorzien van de originele labels en etiketten.
Hoe retourneren aankoop filiaal?
Aankopen die zijn gedaan bij een van de filialen moeten worden geretourneerd bij hetzelfde warenhuis via de afdeling Click & Collect.
Hoe retourneren aankoop webwinkel?
Online aankopen kunnen worden ook worden geretourneerd bij een van de filialen of via de post
Retournering in warenhuis:
- Neem het retourformulier dat is bijgevoegd in het pakket en vul deze in
- Retourneren kan middels het pakket waarmee de artikelen zijn geleverd. Doe het ingevulde retourformulier in de doos samen met de te retourneren artikelen
- Geef het pakket af bij de afdeling Click & Collect.
Retournering per post:
- Neem het retourformulier dat is bijgevoegd in het pakket en vul deze in
- Retourneren kan middels het pakket waarmee de artikelen zijn geleverd. Doe het ingevulde retourformulier in de doos samen met de te retourneren artikelen
- Lever het afgesloten pakket in bij een van de vestigingen van PostNL. Retourneren is gratis.
Geen retourformulier?
Ben je het retourformulier kwijtgeraakt en wil je toch graag retourneren? Afhankelijk van of je een account hebt kan je als volgt aan een nieuw formulier komen:
- Met account: download een nieuw formulier via ‘mijn account’ op de website van Hudson’s Bay
- Geen account: neem contact op met het Contact Center van Hudson’s Bay via het gratis telefoonnummer 0800-0801 (houd je bestelling bij de hand)
Geld terug
Binnen ongeveer vijf werkdagen na de retournering wordt het geld teruggeboekt. Als je hebt betaald met een giftcard van Hudson’s Bay wordt het tegoed weer bijgeboekt op je kaart.
Liever ruilen?
Misschien wil je in plaats van alles te retourneren gewoonweg ruilen, bijvoorbeeld omdat de maat niet klopt of je toch een andere kleur wilt. Ook voor ruilen geldt dezelfde termijn van 30 dagen. Ruilen kan zowel in de filialen als via de webwinkel:
- Warenhuizen: neem het te ruilen artikel mee naar de winkel inclusief aankoopbon en ruil het artikel om bij de afdeling Click & Collect
- Webwinkel: online ruilen gaat via het retourformulier waarop je invult waarvoor je wilt ruilen. Stuur het pakket met retourformulier op en binnen circa 1 week ontvang je het nieuwe artikel
Artikel defect, incompleet of verkeerd
Helaas komt het weleens voor dat er artikelen worden geleverd die defect, incompleet of verkeerd zijn. Voor zowel aankopen gedaan bij een van de filialen als bij de online webwinkel geldt dat je contact kunt opnemen met het Contact Center van Hudson’s Bay.